Despre fratietatea BER

“O, Tăria mea! pe Tine Te voi lăuda, căci Dumnezeu, Dumnezeul meu cel prea bun, este turnul meu de scăpare.” Psalmul 59:17

Stimati vizitatori ai acestui blog,

     Vazand cum infloresc articole pe internet referitoare la situatia din fratietatea noastra, am luat hotararea sa pun la dispozitie celor ce se informeaza cu preponderenta din mediul online aspecte reale referitoare la ultimele evenimente ce au avut loc in BER, dar care sunt tinute ascunse de unii frati binevoitori.

     Multi frati s-au plans ca le sunt cenzurate sau nu le sunt publicate comentarii pertinente si conforme cu realitatea pe site-urile a cel putin doi frati care simt placere in a publica tot felul de informatii trunchiate, scenarii fanteziste si dezinformari grosolane chiar. Atitudinea celor 2 bloggeri – absolut partinitoare – este cel mai probabil pentru ca acestia doresc sa prezinte lucrurile numai dintr-un punct de vedere, acela care le convine dumnealor, si care ii avantajeaza de asemenea pe cei pe care ii sustin.

     A fost foarte interesanta observatia unui frate cum ca cei 2 frati care posteaza cu sarg de cateva luni bune incoace pe blogurile dumnealor sunt frati care:

– au plecat din Romania (in SUA si Norvegia)

– au plecat din BER (cel din SUA este acum baptist, iar cel din Norvegia merge la o alta biserica, desigur, pentru ca in zona nu este vreuna BER; chiar si asa, desi dumnealui se considera inca membru BER este greu de admis acest fapt; chiar si asa este un membru inactiv, membru doar cu numele)

– au plecat de ani de zile (din motive sa spunem obiective, pe care nu le judecam)

– incearca sa sustina un razboi artificial, printr-o avalansa de articole, care mai de care mai inflorite si mai atragatoare pentru publicul larg.

     Dumnezeu sa ii binecuvanteze pe acesti doi frati bloggeri si El sa ii lumineze ca fie daca au dorit sa scrie din dorinte sincere de bine fie ca nu si-au dat seama ca au facut mult rau prin unele din articolele dumnealor si a comentariilor ce au aoarut in urma lor, sa isi ia seama si sa se indrepte in purtarea si comportamentul dumnealor!

     Invit pe aceasta cale pe toti cei care vor accesa acest blog sa isi expuna un punct de vedere, o obervatie, o completare, o sugestie, o intrebare si orice alt detaliu cu privire la aspectele ce vor fi expuse in cadrul postarilor ce vor urma.

     Nu este o conditie obligatorie ca cei care doresc sa comenteze sa isi dea numele si prenumele; ramane la latitudinea fiecaruia sa decida daca isi da numele, sau doar initialele sau pur si simplu o denumire. Aceasta in primul rand pentru ca este un lucru stiut de pe teren ca multi credinciosi buni prin faptul ca s-au expus pentru a apara dreptatea in cazuri concrete, au fost ulterior puternic marginalizati, li s-a intors spatele si au fost mai apoi vanati si maziliti de catre unii frati binevoitori. Mai multe detalii despre cazuri concrete poate intr-o postare ulterioara.

     Concluzionand, acest site isi doreste sa arate pe cat mai mult posibil adevarata fata a lucrurilor din fratietatea noastra, in lumina ultimelor evenimente ce au avut loc in BER in special in ultimii 2 ani, dar mai ales in ultimele 6 luni, cand lucrurile s-au precipitat foarte mult. Desigur, nu proclamam aici ca detinem adevarul absolut si ca nu e posibil sa fie omise si alte aspecte in legatura cu cele ce se vor scrie.

     Domnul Isus sa binecuvanteze pe orice persoana care va deschide acest blog si fie ca acesta sa fie spre ridicarea si intarirea credinciosilor sinceri si spre mustrarea si cercetarea celor care nu au lucrat onest si care fie nu stiu de ce duh sunt insufletiti in lupta pe care o alimenteaza, fie stiu ca nu este bine ceea ce fac si totusi continua sa o faca.

PS: pentru ca circula foarte multe email-uri in ultima vreme intre credinciosi, o idee este ca cele mai importante dintre acestea, sau observatii esentiale continute de acestea sa fie publicate aici. In functie de cum evolueaza lucrurile vom vedea cum este mai bine.

Multi nu stiu adevarul cu privire la ultimele evenimente pentru ca acesta nu li se spune. De aceea este importanta o expunere cat mai completa asupra unor evenimente esentiale ce au avut loc in fratietatea noastra. Ceea ce se scrie aici este expunerea realitatii incontestabile si punctul de vedere al mai multor frati reprezentativi din fratietatea noastra, toate rezumate si sintetizate.

Prima postare va fi despre intalnirea reprezentantilor si a fratilor lucratori din BER de la Pitesti – 31 August 2013.

Har si pace de la Dumnezeu!

71 thoughts on “Despre fratietatea BER

    1. Frate George M,
      Dezbinarea poate duce la nimicirea unei adunări.
      Apostolul Pavel întrebuinţează o asemănare şi spune că Adunarea este un ’’Templu a lui Dumnezeu’’ ( 1Corinteni 3:16). Fiecare credincios este o piatră vie în acest Templu, iar Duhul Sfânt, locuieşte în el, şi lucrează în fiecare în parte ca şi în Adunare. Se poate întâmpla ca cineva dându-şi seama sau nu, să strice acest Templu; iar cine strică Templul se nimiceşte pe sine însuşi. Greu lucru este când cineva introduce în Adunare lucruri care o murdăresc, care o pângăresc şi o nimicesc. Pe oricine face lucrul acesta îl va nimici Dumnezeu.Dumnezeu este Dumnezeul rânduielii. Când fiecare caută să se ridice pe sine însuşi, fără să-L fi pus pe Dumnezeu în locul în care doreşte să fie, atunci vine domnia bunului plac, fiecare face după voia lui. O astfel de Adunare este sortită nimicirii. În Adunare însă fiecare priveşte pe altul mai presus de sine însuşi; fiecare mulţumeşte pentru darul sau darurile pe care Dumnezeu le revarsă prin unii sau prin alţii dintre fraţi.

      1. Are dreptate fr.Teodor Popescu!

        Apostolul Pavel, spune că după plecarea lui ştie , că se vor strecura lupi răpitori, care nu vor cruţa turma!
        Aşa e scris, şi aşa trebuia să fie!

        Întrebarea de ce? … nu e potrivită.

        Dumnezeu are planul Lui cu privire la viitorul Adunării Sale.

        Toti cei din Caril Davila şi Adunările surori, veniţi dupa 1963 să se cerceteze dacă sunt în concordanţă cu învăţătura celui care a fost printre noi… Teodor Popescu … ( dacă l-au considerat un dar al lui Dumnezeu …)

        Binecuvântat să fie Dumnezeu Tatăl, pentru Darul Harului Său … care este Domnul Isus Hristos! ( Vai de cei ce se poticnesc de EL şi de cei care îL deyonorează prin faptele lor!)

        P.I. Covasna 29.11.2013

  1. nu stiu cine sunteti dar va doresc mult har!
    Dumnezeu sa va dea intelepciune in ce veti scrie.
    foarte multi frati se roaga pentru ca sa nu mai fie tulburare si sa se aseze lucrurile.
    si din SUA dar sunt convins ca mai ales din tara.
    stim ca Domnul Isus se roaga in primul rand pentru Biserica Sa.
    Dumnezeu lucreaza cand intr-un fel cand intr-altul numai omul sa ia seama.
    sa nu scrieti cu rautate cum scriu altii.
    Dumnezeu sa ii lumineze pe toti sa inteleaga voia Sa!
    un frate indurerat.

  2. Dumnezeu sa scoata la lumina ADEVARUL!
    Atatea intoxicatii in media despre acest subiect sunt inadmisibile si este nevoie si de o prezentare obiectiva a lucrurilor.

    Pana sa stau de vorba cu un frate “botgrosist”, am auzit istoria povestita intr-un anumit fel, pentru ca familia mea este apropiata de unul dintre “ceilalti”. Dar ii multumesc lui Dumnezeu ca nu m-a lasat in necunostinta si pot vedea lucrurile obiectiv!

    De altfel, Duhul Sfant imi spunea ca ceva nu este in regula!

    Dumnezeu sa va binecuvanteze!

  3. dar cred ca ii puteti da pe nume pe cei 2 bloggeri.
    unul il stiu, este Paul Dan – cu acel ioan8 care a dat startul mizeriilor si acuzatiilor in mediul online. se pare ca fr. Istrate si fr. Toculet i-au cam dictat ce sa scrie… si bineinteles ca au transmis doar ce le-a convenit si in forma care ii avantaja.
    al doilea bloger cine este? va rog sa imi raspundeti macar in privat.
    Intelepciune si har in ce veti posta~!

  4. Buna seara.

    Interesant acest mediu virtual. Ca sa vedem cat de corect esti frate voi spune cateva lucruri.

    Crezi ca Miscarea de la Pitesti cu fratii alesi acolo sunt dupa voia lui Dumnezeu. Daca da cum este posibil sa sa vina buzna in adunari si sa aduca cearta si neintelegere. sa-si faca singuri dreptate si sa se apuce de reforme de capul lor , contra membrilor adunarilor. Doar pe ei i-a luminat Domnul , iar restul fratilor sunt orbiti de cel rau. Adica zeci chiar sute de frati din unele adunari sa fie orbiti. Fratilor ganditi-va bine ce faceti ca nu este dupa voia lui Dumnezeu.

    Dumnezeu nu se lasa sa fie batjocorit.

    1. vezi comentariul dat fr. Lucian.
      si mai adaug:
      – nu a venit nimeni buzna ci foarte linistit. chiar dacau au fost multi, au fost pentru ca erau foarte multi plini de bucurie. trbeuia sa fie primit in liniste si pace. au fost primiti cu ostilitate si consecintele au urmat.
      – nu si-au facut singuri dreptate, ci in urma unor hotarari de nezdruncinat ale unei Adunari Generale Extraordinare a Reprezentantilor si fratilor lucratori din BER (aprox 190 de reprezentanti si aprox 60 de alti frati lucratori).
      – expresia “contra membrilor adunarii” – daca se refera la cazul Carol Davila, atunci retine te rog ca AGR si SFT sunt foruri de conducere la nivel de fratietate BER si au tot dreptul si chiar obligatia de a interveni in adunarile locale. ca fapt dinvers, retine ca fratiid arbisti au facut acest lucru de nenumarate ori, in nenumarate cazuri in fratietate ( schimbari de sfaturi locale, impunerea unor persoane agreate in fruntea unor adunari locale, etc)
      – nu spus nimeni ca unii au fost luminati si ceilalti au fost orbiti de cel rau. lucrarea de la Pitesti a fost o lucrare dumnezeiasca, in spiritul “miscarii tudoriste” neamestecat cu duhurile darbiste si cu alti frati cu interese diferite de cele ale majoritatii fratietatii.
      In vechime, Dumnezeu mai ridica din cand in cand cate un judecator si mai trezea poporul. in vremea aceasta, cand lucrurile o iau ca nota generala la vale, Dumnezeu s-a indurat de fratietatea noastra si ne-a ajutat sa ne delimitam clar de o invatatura gresita si deasemenea si de cei care o au. partea a doua a aceste lucrari o va face insusi Domnul, in timp. si ne rugam sa fie cat mai curand.

        1. Pentru TP..”.posteaza comentarii originale ale luiTeodor Popescu”?
          Raspund eu in numele fratelui.
          Nu posteaza, cenzureaza, de frica ”sa nu ne scoti din noaptea mintii noastre la lumina ta”.
          NE MINTIM SINGURI “CREDEM” CA dansul(darbistul) ne-a lasat ce vedem in “Carol”:
          1)Trebuie sa porti veregheta{e invechit legamantul prin jertfa(Ps.50.5)}
          2)Nunta cu rochie de mireasa,plicuri cu bani{numai trebuie asteptat mirele cu care esti logodit si inul subtire(Apoc.19.8)}
          3)Trebuie sa ai cor si instrumente muzicale ca toata lumea religioasa. Domnul n-a cantat ca David cu instrumente (Mat.26.30,Marc.14.26,Evr.2.12); “cum o fi ajuns la dreapta Tatalui Acest “Tamplar incult”?
          4)Sa pregatim scenete (vine “craciunul”} si teatru crestin ,sa aplaudam Ex. de sceneta {Un tanar este invatat in “Carol” sa intrebe;_Este bine sa ne rugam Duhului Sfant? Raspunsul liderului Adiel Bunescu-DA.(CHIAR DACA EZECHIEL 37.9 se refera la duhul omului{14}
          5)Sa infiintam cluburi crestine, cum e actualitatea, sau trebuie sa purtam itari si opinci din cauciuc ca inainte, sa venim cu carul cu boi la adunare?}
          6)Sa infiintam adunari de tineret ca celelalte culte separate de batrani (ce daca Baiatul de 12 ani,Isus se aduna cu Iosif si Maria la templu.
          7)Sa ne despartim de sotie/sot pentru orice pricina
          8)Recasatorii ale sotilor/sotiilor ramasi vaduvi cu alte persoane despartite (cazul Zarnescu,unde baiatul a ramas la fostul sot,Mat.19.9b).
          9)Casatorii cu parteneri din lume -sub Cuvant ca se vor intoarce la El, dupa.( 2.Cor.6.14)
          10)Libertatea femeii–sa faca lucrare publica in adunare(1Tim.2.12),sa poarte pantaloni,sa se tunda, sa se vopseasca,sa nu-si acopere capul in adunare,sa impiedice nasterea de copii(Isa66.9b)
          11)Participarea barbatilor, sau cand vestesc Evanghelia la adunare fara o tinuta demna (in camasa, fara haina )nu ca in Daniel3.21,Mat.5.40Ioan 19.23,Fapt.14.14.
          12)Practicarea unui al doilea botez si ascunderea acestui lucru(Efeseni4.6)
          13)Folosirea unor aparate video de a proiecta pe perete. Ce daca Domnul e traditionalist si citeste dupa sulul cartii(Evrei10.7Biblia, cartea, se poate face sul.Ce daca Ioan scrie epistola pe HIRTIE(2Ioan12)Ce daca Dumnezeu a ramas in urma cu tehnica si-n dreapta avea o Carte Apoc.5.1{Fara internet in adunare si camera de luat vederi ca-n America,nu putem fi monitorizati de statii ,sateliti}
          13`)Citirea la frangerea painii a unor texte nepotrivite,IOAN6.53,LUCA24.31 SI NU DESPRE SUFERITELE LUI.Ne ducem ca sa fim -NU PENTRU CA SUNTEM SI SLUJIM DE LAUDA, LUI. Dr Socoteanu schimbase cantarea nr.103,din(iubirea- intelesul sa-i gustam in”s-o pricepem tot mai mult”
          14)Inlocuirea vestirii Evangheliei cu tematici,studiu biblic. Bagarea trupului neinsufletit in adunare nu scoaterea ca-n EZECHIEL43.7.9..sau Faptele5.7.
          15)MAI NOU.Rugaciunea facuta la persoana intai singuar ca-n Ioan17-TE ROG(facuta pentru noi ca si astaziEVREI7.25b) nu ca-n Mat.6.11.12DA-NE,NE IARTAsauFAPTE 1.24 ARATA_NE.

          P.S. M-am inspirat din INSTIINTAREA FRATILOR “mineri carismatici” adunati la Targoviste pe 01 Decembrie 2012.Fara manuscrise de ale inaintasilor nu mai credem nici o “carte originala,din America predestinatilor si umanistilor.”

  5. Strângerea de la Pitești din 31 august 2013, desfășurată în mod indubitabil sub călăuzirea lui Dumnezeu ne-a lăsat două prețioase lucruri, ca și linii directoare fundamentale ale frățietății noastre:
    1. – definirea crezului mișcării noastre, printr-un vot aproape unanim, cu privire la siguranța mântuirii și,
    2. – în structurile de autoritate din BER să fie frați care împărtășesc această înțelegere.
    Celelalte puncte din dispozitivul Hotărârii de la Pitești au un caracter subsidiar, tehnic, care pot suferii mutații în timp.
    Hotărârea de la Pitești ne-a pus în fața unui „lucru de sine judecat”. Este un fapt istoric ce s-a consumat sub ochii noștri. La Pitești frățietatea a trăit și scris istorie în Cartea aducerilor aminte. Hotărârea a fost pronunțată în termeni fără echivoc de AGR ca for diriguitor. Frații lucrători sunt suficient de bine informați de dinamica evenimentelor din ultima vreme, de suportul teologic al opțiunii pentru care au votat și cred că lucrurile, sub aspect doctrinar, s-au încheiat la Pitești. Slavă lui Dumnezeu!
    Maranata!
    Cu dragoste în Domnul Cristos,
    Adrian Stan

    Timișoara,
    9 noiembrie 2013

    1. Multumim, frate Adrian pentru contributia dumneavoastra.
      intr-adevar, momentul 31 August a fost un punct insemnat de cotitura pentru fratietatea BER.
      asa a carmuit Dumnezeu lucrurile si pe credinciosii Sai care au fost prezenti la aceasta intalnire.
      Dumnezeu sa va binecuvanteze!

    2. Ce mult imi place cand scrieti. Dar ce scrieti nu traiti. Puteti sa ne raspundeti la cateva intrebari?
      1. Dumnezeu se afla in tumultul galagios si violent al noului SFT de la Pitesti?
      2. Intelegerea noului sfat este sa nu se mai poata lua cina in adunar din cauza certurilor si dezbinarilor?
      3. Dumnezeul nostru este un Dumnezeu al certurilor si scandalurilor.
      4 daca sustineti ca credeti intr-un Dumnezeu drept si putenic de ce vreti sa face-ti dumneavoastra noul Sfat dreptate. Vreu sa va ganditi la Fapte 5 v 38 s8 39. Daca incercarea sau lucrarea aceasta este de la oameni se va nimici, DAR DACA ESTE DE LA DUMNEZEU N_O VETI PUTEA NIMICI.

      De ce pun aceste intrebari:

      In Carol Davila ati facut atat zarva incat in 7 septembrie nu s-a putut lua cina. In Campulung acelasi lucru s-a intamplat pe 10 noiembrie. La pitesti o cearta continua. Si c-a si cum nu v-ar ajunge va extindeti si catre alte adunari.

      Frate Adrian ave-am o impresie buna despre d-voastra dar vad ca m-am inselat. Toti vreti puterea , si uni si altii, si punct. Daca vreti sa demonstrati ca nu este asa, cedati, este valabil pentru ambele Tabere.

      Dumnezeu nu se lasa sa fie batjocorit. Ce seamana omul aceea va si secera.

      1. desi e un atac personal catre fr. Adrian Stan, l-am publicat.
        incerc sa iti dau eu un raspuns, pentru ca poate fr. Adrian nu va mai verifica curand site-ul, sau nu are timp de asta.
        1. nu mai dezinforma. care tumult galagios si violent al noului SFT? nu iti este rusine, nu iti este teama de Dumnezeu sa minti?
        2. o dezinformare crasa, crunta, o minciuna pura! in Carol Davila darbistii i-au facut semn pandarului de Stefan Istrate sa ia painea si vinul si sa paraseasca cu ele sala. La Campulung Toculet in sfatuire cu Istrate desigur i-au facut semn lui Tasbac Alin sa iasa si sa anunte ca cina nu se va mai lua. din cauza lor nu s-a luat. ei au decis asta. in ambele cazuri. darbistii se considera preasfinti si nu concep sa fie limitati in influenta, putere, control…
        3. Dumnezeul nostru este un Dumnezeu al pacii si al dreptatii!
        4. pentru ca Sfatul de Frati pe Tara are obligatia, raspunderea de a veghe si a interveni acolo unde sunt probleme in BER. te-a apucat dorinta ca SFT sa nu faca nimic in timp ce vechiul SFT a nenorocit adunari intregi prin dezordinea si haosul pe care le-a creat sau au vrut sa le creeze – vezi Campulung, Colorian, Rucar, Carol Davila, etc.

        nu mai minti. fratii musafiri din provincie au fost primiti cu spatele si cu usa inchisa. asa se procedeaza? darbistii in incapatanarea lor satanica nu concepeau ca fr. Botgros, si orice alt frate credincios din provincie sa intre in sala in acea dimineata de 8 septembrie! ce era ca ei sa faca? sa asculte de niste oameni firesti, niste oameni nelegiuti si cu interese financiare enorme si sa stea in curtea adunarii? in nici un caz.

        nu mai dezinforma, te rog in Numele Domnului Isus. fie esti prost informat fie minti cu tarie. la Campulung, lucrurile s-ar fi desfasurat in cea mai mare liniste si pace daca nu creau acolo tulburare unii frati sustinuti de fr. istrate si fr. Toculet. in cea mai mare liniste si pace s-ar fi desfasurat programul daca fr. Tasbac Alin nu l-ar fi imbrancit si bruscat pe fr. Ionel, punandu-i mana in piept – o actiune huliganica.

        la Campulung, sfatul de frati local vechi a fost girat si impus de vechiul SFT. noul SFT, be baza hotararii ferme de la Pitesti in privinta sigurantei mantuirii, a schimbat sf existent cu un alt sfat, format din frati cu aceeasi intelegere sanatoasa a Cuvantului.

        fratele Adrian a fost atacat in toate felurile pe nedrept. ar fi putut sta comod, mai ales ca avea 2 cuscri in tabara darbistilor, pe Toculet si Cristescu, dar a avut coloana vertebrala si a stiut sa ia o pozitie ferma fata de faptele rusinoase ale cumnatilor lui.

        Dumnezeu vegheaza si ne va da biruinta sa pana la final.

        1. Nu mai folositi numele lui Dumnezeu în exprimarile voastre,fiindcă asta este un sacrilegiu.
          Cum se mai putea oare lua Cina Domnului in conditiile acelea ? Chiar sunteti inconstienti ? Nui trebuia luate de acolo acele elemente sacre pentru a nu fi batjocorite de oameni care nu au Duhul lui Dumnezeu care sa-i învețe toate lucrurile ?

          1. sa nu aruncam vorbe grele fara a le trece atent prin filtrul voiei lui Dumnezeu.
            totusi, am publcat si acest articol eptnru a va mai explica inca o data, pe scurt si in clar urmatoarele:
            daca conditiile acelea nu mai puteau permite sa se ia Cina – ar fi de inteles ca nu s-a luat. DAR< SA SE INTELEAGA ODATA PENTRU TOTDEAUNA: NU S-A LUAT CINA DIN CAUZA OPOZITIEI SI A BARICADEI FORMATE DE DARBISTI, PLUS DE SCANDALUL CE L-AU PROVOCAT PE HOL CAND N-AU PERMIS FRATILOR SA INTRE IN SALA. PRIVIT CAUZA SI NU EFECTUL! CAUZA A FOST INCAPATANAREA HABOTNICA A DARBISTILOR DE A NU RECUNOASTE NIMIC DIN CE O FRATIETATE A DECIS…… TRIST DAR ADEVARAT; ACESTIA SUNT DARBISTII PUR-SANGE: INFLEXIBILI, HABOTNICI, INSETATI DUPA PUTERE! NUMAI DOMNUL ISUS II VA MISCA DIN LOC! SI SUNTEM PE DEPLIN INCREDINTATI CA OV A FACE IN CURAND! pentru cunostinta dumneavoastra, unul din darbisti a exprimat la un moment dat: "nici cu tancul nu mai urniti de aici". DOmnul Isus nu are nevoie de tancuri. noi avem doua arme imbatabile: psotul si rugaciunea!
            Domnul Isus sa va binecuvanteze acolo la Covasna si fiti linistit!

      2. VIOLENT? Da, pe fr. Ionel l-au bruscat la Carol Davila si i-au smuls haina cand a vrut sa intre in sala. la Campulung i s-a pus mana in piept cand a vrut sa urce la amvon si a fost impins cu nerusinare cu scopul de a fi scos afara din adunare..
        fratelui Mircea Iorgulesc i s-a pus mana la gura de catre nimeni altul decat fr. Istrate Nelu.
        sau Adi Constantin care a fost strans de gat la Carol de niste maini care n-au mai avut pe unde sa-l scoata afara, din sala;
        sau fratele “disciplinat” pe hol vreo 6-7 ani, Daniel Dumitrescu a indraznit sa vina cu cravata la gat sa fie strangulat de Coteanu junior.
        in trecut si fratelui Viorel Ionescu i-au pus mana in piept, un anume Stefan Istrate daca va este cunoscut.. ce rusine, ce teroare pot induce acesti frati darbisti..
        Atat de mult o fi fost si datul afara din sinagoga la farisei de era frica asta? {Ioan9.22,Ioan12.42,43.}.
        Si pe mine m-au oprit vreo 2 ani ca nu m-am sculat deodata, la comanda, ca-n America, in picioare la un cantec mai saltaret {“am sfidat sfatul..”}.
        si alte exemple de violenta pot continua.

      3. Sa va ganditi la FAPTE 5.38 SI 39. “Neansemnatul” ma gandesc si invatatura lui Gamaliel o pun la cos{cum a facut si apostolul Pavel).
        Dainuirea pe o perioada nu autorizeaza DE LA DUMNEZEU, ci ingaduinta Lui.
        Ia asculta-L pe Invatatorul;”daca Satana scoate afara pe Satana ;decicum poate DAINUI imparatia lui?” Matei12.26b

        1. Fără a te ofensa, totuși te rog să aplici și regulile gramaticale la fel de bine pe cît spui de bine învățături din Cuvînt. Se scrie „neînsemnat”. ;)

  6. frumoasa initiativa!
    am citit “pe nerasuflate” scrierile.
    ma bucur ca si alti frati neinformati sau dezinformati pot afla cum stau lucrurile.
    Domnul Isus este la lucru!

  7. Da frate Adrian Stan ,asa este ,trebuie sa fim credinciosi “invataturii pe care am primit-o”.Si eu subscriu la aceasta. Dar cand am auzit pe un frate de la Pitesti ca invatatura darbysta e satanica ,m-am cutremurat.Am luat cartile lui Darby ,pe care le am ,am mai comandat si altele,si am vazut ca invatatura lui Tudor Popescu ,e in mare parte ,darbysta.
    Strangerile laolalta ,fara cler ,unde toti sunt frati ,pe aceeasi treapta,dreptul fiecarui barbat de a administra Cina Domnului si botezul casei crestine,siguranta mantuirii,justificarea prin credinta,minimalizarea pana la disparitie a simbolurilor crestine (punerea mainii ,ungerea cu ulei,hirotonisire in fata Adunarii a lucratorilor ,etc.)Venirea Domnului Isus inaintea Necazului celui Mare,Imparatia de 1000 de ani efectiva pe Pamant a Domnului Isus,separarea Israelului de Biserica si multe altele ,inaintasii nostrii pe-au “imprumutat ” de la Miscarea Fratilor ,al carui exponent principal este J.N. Darby.
    Ruperea Fratietatii noastre pe baza acestui lucru ,nu sta in picioare.Mie mi se pare ca aici e vorba de orgolii ,invidie ,ura .
    Pe baza acestor lucruri nu pot sa spun ca Intalnirea de la Pitesti a fost sub calauzirea Duhului Sfant.1 Corinteni 3 se refera la rupturi in Adunare. In special ma cutremura versetul 17 ,care in context ,Templul lui Dumnezeu e Adunarea .
    Vreau cat mai repede pace si reluarea legaturilor intre cele doua tabere. Vreau sa vad la fratii mai in varsta si cu raspundere ,maturitate si aplicarea Cuvintului lui Dumnezeu si in ceea ce priveste dragostea, mila ingaduinta crestina (Romani 14).Nu numai bataia pe legi si poronci care ,iata ,duce la rupturi di dezbinari.

    1. termenul darbist trebuie inteles in contextul existent. anume darbist si invatatura darbista face referire la acordul pentru sintagma: “mantuit, pentru totdeauna mantuit”.
      Darby, ca oricare teolog, nu este infailibil. a spus foarte multe lucruri bune, a avut descoperiri minunate, nimeni nu contesta aceste realitati. dar a si gresit enorm cu aceasta sintasgma. poate ca a vrut sa epapteze cu ceva, de parca descoperirea asupra revenirii DOmnului Isus nu ar fi avut-o tot el..
      nu stiu, ma gandesc ca poate fiind avocat ca si formare, i-a placut foarte mult sa argumenteze fapte, aspecte din Scriptura. in directia sigurantei mantuirii a dat-o in bara rau de tot.
      am citit si eu o borsura a dumnealui “mantuire deplina in Hristos” – parca asa ser chema – in care este luat fiecare text din Scriptura care avertizeaza asupra riscurilor ce pot aparea pe calea credintei si care conduc fara dar si poate la concluzia ca un credincios poate pierde mantuirea daca nu ramane in Domnul Isus, daca se leapada de credinta, daca trece la o alta Evanghelie, daca pierde cugetul curat, daca are o inima rea si necredincioasa… si spun, este luat fiecare astfel de text si i se da cate o explicatie alambicata, imbarligata, avocateasca.. cu fortari de context sau incadrari directe fara baza sau argumentatie sanatoasa..
      ca de exemplu: asta e pentru Israel, asta nu e pentru Biserica, asta se refera la altceva, asta face rederire la cu totul altceva decat e normal sa crezi si sa iei ca pentru tine.. in orice caz, a avut foarte multa indrazneala fr. Darby cand a emis acele scrieri…
      si faptul ca acesta invatatura, “mantuit, pentru totdeauna mantuit” este considerata satanica de catre unii frati tematori de Dumnezeu, nu este de mirare, pentru ca daca a ceasta invatatura a facut sa se duca in iad macar un suflet – e greu de crezut ca este o invatatura dumnezeiasca. este mai mult decat o filosofie crestina sau o parerea omeneasca, este o invatatura pur diavoleasca.
      am auzit pe un frate cu acesta invatatura, e drept, nu din BER, ci un “bichist”, care a spus ferm: “eu pot sa ma si spanzur ca tot in cer merg. sunt mantuit pentru totdeauna, indiferent ce as face, tot in cer ajung”..!!!! groaznic!
      asa ca mare lucru este sa ramanem in temere si ascultare de Dumnezeu, sa ne ferim de rau, sa pazim Cuvantul lui Dumnezeu si sa veghem ca nu cumva sa cadem pe cale.
      Dumnezeu sa binecuvanteze pe orice cititor, sa inteleaga adevarurile esentiale expuse aici, si sa opreasca doar ce este bun!

    2. La blogul lui Paul Dan, el a zis ca ce e contra lui Darby e blasfemie!!!
      E ca la ortodocsi Maria sau ca la adventisti Helen.
      IATA CA ZIC. Desi facuse dreptul putea lua un ban din avocatura….sa lucreze cu mainile lui…
      Ce credinciosi ii sunt de la un timp fratii Istrate, Toculet, sau chiar Sergiu…
      Nu cu el s-a inceput lucrarea fratilor {de Darby vorbesc}.
      nenea Paul Dan sa isi vada linistit de treburi in America si sa nu ne mai intoxice cu articole murdare si dezinformari programate despre diverse momente din viata adunarii noastre.
      s-a americanizat, s-a baptizat, ce tot ne toaca atata la cap cu purtarea sa de grija?
      sa stea linistit!

        1. Domnul Teodor Popescu scria scrisoarea azi… dar n-o trimetea tot azi. O mai citea se mai ruga, verifica.
          Fiindca veni vorba de scrisoare; am citit una de la dansul, scrisa unui soldat parca “o mare biruinta sa fii plin de Cuvant” spunea..
          Poate o gasim – e nepublicata.

    3. Luciane; de la Darby care a luat de la FRATI avem si cina saptamanala {Fapt.20.7}. Insa doctorul Socoteanu cu ai lui, prin 1982 unde o fi citit, ca daca te rugai, dialogai cu Domnul Isus si nu cu Tatal, nu ziceau Amin.
      Nenea Cotor imi explica; pruncii in Hristos se roaga Fiului. Omul in Hristos numai Tatalui. Si acum unii zic “Doamne” ca sa nu ne intelegem cui se adreseaza.
      Dumnezeu care era in Hristos impacand lumea cu sine a gresit cu “iarta-i Tata”? Cum e imaturitate cand din infinitul univers DOMNUL ISUS e TOATA placerea lui Dumnezeu?
      Deci si Darby a mai gresit sau a fost inteles gresit. Am auzit o veste buna de “Cazavilan”, nu mai iau cina seara, ci dimineata {cand s-a intamplat si avem si Fapt.20.7}. O de ar scapa si de orga….

      1. Spre stiinta: in dr.Felix se foloseste orga doar la ora de evaghelizare, nu la celelalte intalniri. Se scriu multe lucruri rele si neadevarate despre ei pe aici.
        Rog, informati-va si apoi scrieti, este un spatiu public trebuie sa ne fie frica de Dumnezeu. Si despre altii se scriu lucruri rele si neadevarate. Dumnzeu se uita la inima, nu-i ca noi care putem fi inselati.

    1. Întrebarea de căpetenie: dacă te-ai născut din nou.
      O altă întrebare de căpetenie este:dacă un suflet care zice că a crezut este născut din nou.În 1 Ioan sunt date unele semne ale naşterii din nou, dar ele nu alcătuiesc o lege, aşa încât să poţi zice:ai asta, ai asta, eşti născut din nou; n-ai asta, n-ai asta, nu eşti născut din nou.Naşterea din nou nu este ceva mecanic, ci o experienţă personală.Adâncul altui suflet numai Domnul Dumnezeu îl cunoaşte;El cercetează inima şi rărunchii.Noi atâta putrm vedea, şi încă în parte, dacă cineva umblă călăuzit de Duhul Sfânt şi stăruie în ascultare şi sfinţenie de Dumnezeu

  8. Dar de fapt care este conceptia istorica a BER cu privire la siguranta mantuirii? Ce credeau ei despre aceasta in urma cu 70 de ani, dar in urma cu 40 de ani? Si-au mentinut perspectiva de-a lungul timpului?

    1. nu exista o arhiva exacta care sa spuna aceasta fara partinire.
      daca ii vei intreba pe darbisti, e posibil ca ei sa rationeze deplasat si sa spuna asa: dom’ Popescu a mai citit si din Darby. Darby a avut intelegerea cutare )mantuirea nu se pierde) deci, rezulta aiurea ca dom’ Popescu a fost darbist.
      a aparut o campanie puternica de darbizare in BER, de parca ar vrea sa ne faca pe toti darbisti la un loc.
      se incearca distorsionare puternica a imaginii istorice, a trecutului nostru ca si fratietate.
      noi stim ca dom’ Popescu si fr. Dumitru Cornilescu au primit pe Domnul Isus citind personal in Scriptura. si dupa ce s-au intors la Dumnezeu au vestit Evanghelia, nu au facut apologetica, nu au promovat darbism sau altceva.
      cine incearca sa ne impuna altceva, nu va reusi.
      suntem ferm sonstienti de identitatea noastra, despre adevarata istorie de la Cuibul cu Barza, de viata si lucrarea fr. Teodor Popescu, a fr. Dumitru Cornilescu, a fr. Emil Constantinescu.. nimic despre Darby.
      cine il indrageste asa tare pe Darby, sa mearga in adunari darbiste si sa nu mai tulbure BER.

      1. draga ferm sontient te rog crezi ca se pierde mantuirea sau siguranta mantuiri pentru ca din ce scrii pe aici nu stii nici ce vrei nici ce urmaresc. Nu am crezut ca cine ajunge odata in Elvetia pe banii KBS poti apoi sa vinda si parintii si bunicii.
        Daca bunicul tau ar fi vazut cat te-ai departat de la adevarul curat pe care ti l-a propovaduit ar fi ramas uimit. Ce grav ca a lasat asa nepoti care sunt gata sa sara la bataie pentru lucruri pe care nu le cunosc, pentru o plimbare in Elvetia. Elvetia nu e raiul …
        E usor a scrie versuri….

        1. din acest comentariu nu se prea intelege:
          1. ce doriti de fapt?
          2. pe cine acuzati?
          3. ce inseamna “ferm sontient”, “KBS”; la ce se refera vanzarea bunicilor, etc.
          sunt interesat de dezvoltarea subiectului. daca exista aceeasi disponibilitate reciproca.

  9. Dar cu Spurgeon care sustinea aceeasi invatatura ce ne facem? Dar cu atatia alti teologi care sustin aceasta invatatura ce ne facem? Ii acuzam ca au o invatatura draceasca?

    1. uite cum facem: nu ii acuzam ca au o invatatura draceasca, dar nu luama ceasta de la ei.
      cercetam toate lucrurile si orpim ce este bun.
      daca nu ne insusim o invatatura a unui frate, fie el cate d emare teolog, nu suntem obligati sa o luam “la pachet” tocmai pentru faptul ca altele sau cellelalte invataturi ale lui erau bune. nici un teolog si nici un alt scriitor nu a fost perfect in doctrina. Adevarul integral il gasim in Scriptura.
      si in Biblie gasim multe avertismente, atentionari, avertizari cu privire la mersul credinciosului pe cale.
      aceste avertismente arata destul de limpede ca pericolele exista!

      1. Dani… Uite cum mai facem.
        Spurgeon a fost si un NEASCULTATOR DE PARINTI. Desi se tragea din Reformati, s-a dus sa fie botezat mare. Daca credea ca numai botezul facut cu discernamant e valabil, atunci numele Spurgeon pus de parinti cand nu avea discernamant, NU-I VALABIL.
        Chiar si “gigantul in credinta” Wulbrand a zis intr-o predica…botezul e logodna crestinului. Am citit ca si C.H.M. a primit botezul mare fara sa tina cont de FAPTELE 16.34 {traducere nefalsificata-A CREZUT} sau 1 CORINTENI 1.16; care sunt necesare ROMANILOR BOTEZATI DAR NEIZBAVITI DE PACATE.
        Dansii daca au zis ca NU SE PIERDE pe raspunderea lor au zis. S-au bagat in treaba Atotputernicului Dumnezeu {nu e treaba voastra sa stiti…SOROACELE,Fapt.1.7}. Sunt cuvinte care nu-i este ingaduit unui om sa le rosteasca {chiar copil al lui Dumnezeu fiind}.
        La fel nenea Demeter cu evanghelia prosperitatii a lui Cris O., l-a desfiintat pe Domnul Isus din 2Pet.1.4a {prin care El ne-a dat} cu: “am proclamat si am declarat insanatosirea ta, eu,Demeter..”.
        Dar daca boala era planificata de Dumnezeu spre slava Sa si binele omului {Ioan11.4}? Sunt versete din planul vesnic [Efeseni3.11a] care ni le da Domnul Isus la momentul potrivit [am uitat ca El e CALEA si ca prin El s-au facut si veacurile {EVREI.1.2b-09-12-2013} ]. Si cand e nevoie de imbarbatare sau mustrare. Sa n-o luam inaintea LUI {2 IOAN 9A} c-o sa ne pirdem de calauza – Dumnezeu Mantuirea noastra {PS.68.9b}. “Sunt inaintea DOMNULUI poti zice” dar…cu iluzie, cu creierul spalat si cu capul descoperit de coif. DOAMNE ISUSE, UNDE ESTI ACUM?

  10. Astept raspuns la propunere si intrebare….COMENTARIILE MELE AU FOST IGNORATE pe maidanul lui Paul D. {desi zice ca nu e maidan pentru toti nebunii ca Ieremia{Ierem.29.26}A zis ceva adevarat despre adventistul prof.Walter V.,dar s-a judecat singur drept ca si Simon cu Domnul.

    1. Comentariile mele au fost ignorate si de Emanuel blog crestin, cand am vrut sa-l “urechez” putin pe ALIN Lolos {video}. A gresit cu: IATA APA, IATA APA…in statia de metrou C.Brancoveanu.
      Bucurestenii sunt botezati – dar nu sunt dezrobiti de pacate… Tot iluzionist a ramas – sa credem intr-un lucru PAMANTESC {FILIPENI 3.3b}.
      H2O si crezand…n-o sa pierdem mantuirea! ce gandire.. I-am recomandat sa nu mai citeaca traducerea gresita a “NEBOTEZATULUI” Cornilescu, ci a lui Pisculescu Grigore{orto.} sau Knor{ieho.}. Si martorii se boteaza a doua oara, ca si masonul Russel{darbystul lor}.

    2. Cititorule … citeşte cu atenţie ce scriu mai jos şi răspunde la întrebare:

      Contrastul aparent între NU JUDECAŢI şi JUDECAŢI DUPĂ DREPTATE.

      În Matei 7,1 se spune NU JUDECAŢI, iar la Ioan 7,24: JUDECAŢI DUPĂ DREPTATE. În Cuvântul lui Dumnezeu nu exiostă contradicţii. Ele pot fi in mintea noastră, dar nu în Cuvânt. În Cartea Proverbelor 26. 4,5 se spune: Nu raspunde unui nebun după nebunia lui, ca sa nu fi si tu asemenea lui, şi imediat adauga: Răspunde unui nebun după nebunia lui, ca să nu fie înţelept în ochii lui. Nu este nici o contrazicere, pentru că fiecare pasaj trebuie să fie folosit sub călăuzirea Duhului Sfânt; căci, dacă nu ne călăuzeşte Duhul în tot adevărul, mintea noastră poate să se rătăcească.

      Imi dai dreptate în ceeace scriu?

      1. din respect pentru cel care a fost domnul si fratele Teodor Popescu, va rog sa nu mai postati semnand cu numele dumnealui, nici chiar daca sunt citate sin scrierile dumnealui.
        mi se pare cam indrazneata aceasta actiune. am prescurtat T.P. pentru a va recunoaste semnatura, dar nu va recomand sa o mai faceti in continuare.
        multumesc.
        iar ca raspuns la intrebare – da, sa judecam dupa dreptate! nu dupa interese personale.

        1. Un apel către frăţietatea BERului.

          Să nu judecăm greşit … !

          Teodor Popescu
          Cititorule … citeşte cu atenţie ce scriu mai jos şi răspunde la întrebare:

          Contrastul aparent între NU JUDECAŢI şi JUDECAŢI DUPĂ DREPTATE. În Matei 7,1 se spune NU JUDECAŢI, iar la Ioan 7,24: JUDECAŢI DUPĂ DREPTATE. În Cuvântul lui Dumnezeu nu exiostă contradicţii. Ele pot fi in mintea noastră, dar nu în Cuvânt. În Cartea Proverbelor 26. 4,5 se spune: Nu raspunde unui nebun după nebunia lui, ca sa nu fi si tu asemenea lui, şi imediat adauga: Răspunde unui nebun după nebunia lui, ca să nu fie înţelept în ochii lui. Nu este nici o contrazicere, pentru că fiecare pasaj trebuie să fie folosit sub călăuzirea Duhului Sfânt; căci, dacă nu ne călăuzeşte Duhul în tot adevărul, mintea noastră poate să se rătăcească.

          Imi dai dreptate în ceeace scriu?

          Petru Ion
          La ce scrie Teodor Popescu, cu privire la judecata, nu pot spune decat AMIN!
          Sunt putini care stiu ca Darby l-a influenţat pe Teodor Popescu foarte mult, şi asta pentru că nu ştiu ce literatură creştină citea Teodor Popescu. Dupa plecarea lui Dumitru Cornilescu in Elvetia, acesta a trimis multe carti prietenului sau Teodor Popescu, inclusiv carti scrise de J.N.Darby.
          Am convingerea ca multi care dispreţuiesc pe Darby, fără să ştie cine şi ce a făcut acest om, nu citesc cartea DIN CUVINTELE LUI TEODOR POPESCU scrisa de Horia Azimioara.
          Cine este Horia Azimioară? – un frate care a stenografiat, deci a scris multe din predicile pe care le tinea Teodor Popescu.
          A spune de cineva ca e darbyst este o aberaţie ca sa nu zic minciună. Darby a fost unic in felul lui.
          Un exemplu in acest sens: El spunea ca dacă intr-o Adunare nu exista 100% unitatea Duhului, acolo nu e prezent Domnul Isus, deci Adunarea aceea este adunatura … nu Adunare … deci se autodizolva.
          A reusit asa ceva vreo grupare de crestini pana acum? Domnul Isus doreste o asemenea Adunare… Adunarea ideala … cu alte cuvinte E PREA FRUMOS CA SA FIE ADEVARAT! E DECI O UTOPIE? DA!
          Dar e o utopie după voia lui DUMNEZEU …DOMNUL ISUS a enuntat in Matei 18:20 …CE ESTE ADUNAREA, Locul unde cel putin 2 sau 3 se aduna pentru EL.
          Daca nu dorim sa realizam ce a dorit Domnul Isus, deci avînd ca scop al adunărilor noastre doar pentru a fi în prezenţa LUI, ce dorim?
          Să venim la Adunare sa ne vedem prietenii… sa barfim etc. etc… sa facem afaceri cu banii enoriasilor, sa ne arătam competenţele spirituale sau darul de oratorie ???
          Ca unul care am avut si am relatii cu frati din Germania, m-am interesat de Darby printre Bruderi,
          Ei nu sunt de acord cu Darby. Nu numai la punctul de mai sus … ci si in alt domeniu.
          Darby este singurul dintre cei din generatia lui deci dintre BRUDERI, (frati), care sustin invatatura BOTEZUL CASEI CRESTINE deci a pruncilor. Teodor POPESCU a preluat 100% aceasta invatatura citind cartile lui Darby. El nu a preluat deci nu a continuat aceasta practica din ortodoxia din care a fost exclus, altfel cei din BER ar face botezul pruncilor dupa ritualul ortodox…
          Cei care practica botezul la maturitate ii numesc pe toti cei ce boteaza pruncii …darbysti … repet pentru ca e SINGURUL dintre FRATII care a sustinut BOTEZUL PRUNCILOR.
          Concluzie: Si cei din BER si cei din dr Felix au preluat cate ceva din Darby… dar asta nu inseamna ca ei sunt darbysti … a fi darbyst inseamna sa faci si sa spui totul după ceeace a crezut Darby ca este BIBLIC… . Asa se explica ura pe care au multi fata de Darby …. Se face o mare NEDREPTATE acestui om a lui DUMNEZEU …
          O spun deschis … aşi vrea să fiu darbyst… Dar asta se va putea doar in IMPARATIA DE 1000 de ani!
          Atunci satan va fi legat pentru 1000 de ani… si Domnul Isus va fi DOMN peste intreg pamantul …
          Atunci nu vor mai fi dezbinari.. pt ca cel ce păcatuieste … va muri pe loc…PSALMUL 110 ultimul verset, vorbeste despre acest lucru clar…
          SA NE MANGAIEM nu sa ne RANIM cu CUVANTUL LUI DUMNEZEU!
          Suntem insa chemati sa avem acelas gand ca al Domnului Isus!
          Har!
          P.I Covasna 12.12.2013

        2. PROPUNERE:
          In ce conditii este permisa folosirea numelui lui Teodor Popescu.

          Evrei 11: 4 Prin credinţă a adus Abel lui Dumnezeu o jertfă mai bună decât Cain. Prin ea a căpătat el mărturia că este neprihănit, căci Dumnezeu a primit darurile lui. Şi prin ea vorbeşte el încă, măcar că este mort.

          Din acest verset inteleg ca un om poate inca sa vorbeasca macar ca nu mai e in trup pe pamant.
          Abel vorbeste inca prin jertfa lui, macar ca e mort. Asa scrie!

          Teodor Popescu vorbeste inca prin ceeace a lasat scrs … macar ca nu mai e in trup… De ce sa nu il primim sa vorbeasca pe acest blog?

          Deci,daca cel care foloseste numele lui Teodor Popescu va reda ca un raspuns la o anumita chestiune care este in dezbatere EXACT ( deci fara sa adauge sau sa scoata, ceva) un gand pe care acest om a lui Dumnezeu l-a scris, consider ca in felul acesta este chiar foarte bine.

          ESTE UN LUCRU PLACUT LUI DUMNEZEU, pentru ca TEODOR POPESCU ESTE UN DAR dat noua romanilor de Dumnezeu!
          Astfel, este implicat direct fr. Teodor Popescu.

          DAR !!!!
          Daca cel care foloseste numele lui Teodor Popescu, va adauga sau va scoate ceva , va avea de suportat judecata lui Dumnezeu.

          Acest lucru sa fie valabil, incepand de azi 13.12.2013

          Se intelege ca prioritatea in ceeace dezbatem o are DOMNUL ISUS, altfel facem o lucrare in zadar.

          P.I. Covasna 13.12.13

          1. Pentru Petru Ion.
            Cum te pot mangaia cu o “sabie”?
            Si totusi…”sa nu judecam gresit” si Propunerea din 13 decembrie mi-a mers la suflet {ai vorbit dupa pohta ce am potit cum a scris M. Viteazul prin “gramatic.”
            De ce te-ai unit totusi cu bichisto penticostalii {zis darbisti} din “Carol” de atata timp?
            AI LUCRUL ACESTA BUN {Apoc.2.6}. Ai tradus si publicat in revista despre inaintasii nostri iubiti.
            Doar pentru “recuperarile” dumneatale mai cumparam facatura “Adevarul Crestin” ce era de fapt continuarea periculosului Infomisionar-ecumenic.

          2. GLASULE, (anonim),ţi se potriveşte numele de Doeg Edomitul din Psalmul 52 !

            Fi binecuvântat! ( pentru blesremele rostite!)

            … esti în întunericul amăgirii …

            Termenul inventat de tine bichisto – penticostal este o invenţie a unei minţi bolnave spiritual, acest termen nu mi se potriveşte. Dar dacă vei continua să arunci cu ţărână ca şi Şimei … fă acest lucru nestingherit… ştie Dumnezeu că şi eu trebuie să sufăr prigoana MINCIUNII, şi ştie şi DE CE.( ca sa primesc o cunună pe care o voi pune la picioarele Domnului Isus)

            NU iti face iluzii …

            Versetele 8 si 9 din Psalmul 52 se refera la Domnul Isus, iar eu am SIGURANŢA că sunt ascuns cu El in Dumnezeu, pentru că ultimul cuvânt nu îl ai tu ci EL PĂSTORUL cel bun… din mâna căruia nu mă va mai smulge NIMENI. ( aşa a promis şi EL nu poate să mintă!)

            P.I. Bucuresti 23.12.2013

          3. nu mai aruncati pe Dumnezeu vina.. intelegeti corect textul: “nimeni nu le va smulge din mana mea” – asta inseamna protectie fata de exterior. dar daca tu te lepezi, daca tu treci la o alta Ev, daca cazi din har, din credinta, etc – atunci nu te-a smuls cineva din afara, ci deliberat ai plecat.

            apreciez macar la dvs ca sunteti ferm pe pozitii si nu lepadati invatatura pe care o aveti.
            sunt unii care nu sunt asa de statornici si pentru anumite interese sunt in stare sa se dezica de tot ceea ce au sustinut pana la un moment dat.
            poate ca ma insel.

    3. Mai pun odata intrebarea, provocat de blogul lui Emi Zarnescu ,citind in” NASTEREA UNUI REGE”…
      Aici spune TATAL ADOPTIV AL DOMNULUI ISUS, IOSIF.
      Sa inteleg ca numai Maria-i maica Domnului si Iosif nu-i tatal Domnului? Luca a mintit la LUCA3.23?
      AL CUI FIU ESTE HRISTOSUL? { in ce priveste trupul{Romani1.3}}
      Nu cunva incepem sa dam “verde” sectelor a caror invatatura (a dracilor )huleste pe Dumnezeu_ ca fiind unul din extraterestri?
      RAELITII lui Claude V. de exemplu.

  11. Cine este nascut,…nu din oameni,nici din voia firii lor,ci…din Dumnezeu,cu nici un chip nu mai poate să fie dezmoștenit,adică să-și piardă moștenirea(mântuirea).Fiul risipitor,chiar dacă aparent era o certitudine că și-a pierdut moștenirea,adevărul nu a fost acela.De ce ? Fiindcă nu era un fiu născut din curvie,ci era un fiu al tatălui real(genetic).Celelalte exemple de unde chipurile reiese că se pierde mântuirea,nu se pot înțelege de cei care nu o au,fiindcă nu au acel Mângâietor ca să-i învețe.Oricum ai vrea să le dovedești cum trebuie interpretate acele versete,…și de ce zice Pavel într-un loc că el se bucură,fiindcă știe în Cine a crezut,și că are certitudinea că EL îi va păstra ce i-a încredințat…iar în alte părți zice altfel!!??,este în zadar,fiindcă lovești cu pumnul în aer.Sfătuiesc pe frații zis darbyști (de parcă ai zice diavoli,așa de speriați sunt de darbyști)să stea calmi,fiindcă ei au un Dumnezeu al păcii ,nu al certurilor,fiindcă acei indivizi care ar trebui să fie ca niște sfinți în toată regula(de teamă ca să nu-și piardă mântuirea),tocmai prin comportamentul lor au dovedit că nu au avut-o.Este bine pe deoparte că astfel au ieșit la iveală gunoaiele,neghina,pleava.

    1. frate Burciu, constat ca sunteti un darbist infocat.
      poate ca nu ar fi trebuit sa public acest comentariu, pentruc a nu imi insusesc explicatiile date in el, preluate de pe la Darby.
      oricum, am facut-o totusi pentru ca macar dvs aveti curajul sa recunoasteti public invatatura pe care v-o insusiti.
      cred ca ati face bine daca i-ati indemna si pe darbistii din fruntea chemarii noastre, care au provocat aceste tensiuni inimaginabile – sa recunaosca public invatatura pe care si-o insusesc, anume cea expusa si de dvs mai sus si care reiese din belsug din cartile lui Darby, si care spune ca odata mantuit pentru totdeauna mantuit si – s-ar face liniste!
      noi, cei mai “neluminati” din BER, NU NE INSUSIM ACEASTA INVATATURA.
      marturisirea de credinta acceptata de 95% din cei ce au fost in 31 August la Pitesti si de aprox 80% din cei ce au fost in 30 nov la Bucuresti este alta decat cea a lui Darby. aceasta este sintetizata in enuntul urmator:
      “Siguranța mântuirii credinciosul o are câtă vreme rămâne în Domnul Isus Hristos. Lepădarea de Domnul Isus, pierderea cugetului curat, căderea din har, căderea de la credință, trecerea la o altă evanghelie, înseamnă pierderea sigurantei mântuirii.”
      oricat s-ar zbate fr. Paul Dan sau fr. Bebe Miu sau altcineva sa ne faca de fapt pe toti darbisti sau sa acceptam o alta istorie sau o alta invatatura: o spunem raspicat – NU SE POATE!
      repret, frate Burciu: apreciez ca ati avut indrazneala sa va definiti public pozitia. Sa o faca si fratii darbisti de frunte, cu sinceritate si lucrurile vor fi calre pentru intreaga fratietate. Dumnealor au o alta intelegere a lucrurilor pe care noi, larga majoritate BER nu ne-o insusim.
      un sfat ar fi sa mearga in adunarile unde regasesc aceasta invatatura. un alt sfat ar fi sa ramana in adunarile in care sunt dar sa nu mai tulbure. sa stea linistiti in banca dumnealor si sa vada cum va lucra Domnul Isus si va restabili pacea, ordinea si linistea.

      1. Procentele sunt altele! Te rog sa verifici!!
        Mai multi au fost la Pitesti decat la Bucuresti care nu au fost de acord cu aceasta marturisire de credinta!!

        1. la Pitesti nu s-a consemnat nici un vot impotriva. au fost 16 buletine ce nu s-au predat. fie s-au pierdut pe drum, fie au fost luate de iscoadele prezente intre noi ca marturirie, fie e posibil, e drept, sa fi fost de alta parere.
          la Bucuresti am inteles ca au fost in jur de 20 de persoane impotriva..
          in fond, raportul e mai putin important: concludente e ca sa spunem cel putin 90% din fratietate a subscris acelei formulari in timp ce doar cateva persoane, si le voi enunta, desi e pentru a nu stiu cata oara: nu sunt de acord cu ea si nu doresc sa o semneze. au spus-o clar si la ultima intalnire de vineri de la Carol Davila in auzul multor martori..
          si atunci, de ce isi mai permit in continuara sa conduca programul adunarii din Carol Davila?
          nu este lipsit de orice minim bun-simt??
          eu ma uimesc vazand ca zi de zi, saptamana de saptamana ei ramn pe pozitii si nu vor sa cedeze..
          chiar nu realizeaza ca majoritatea fratietatii a hotarat unele lucruri si trebuiesc a fi puse in aplicare?

          PS: voi lasa sa vorbeasca frati cu greutate si eu voi scrie mai putin.

          1. Ai înţeles greșit in legatura cu câți nu au fost de acord la Bucureşti. Dar nu contează poate pentru unii!
            Cei din actualul sfat de frați ales la Bucureşti sunt de acord cu acea frază, dar nu vor sa o semneze acea hârtie a fr Botgros . De ce?
            Te întreb. Ai vrea sa o semneze si sa o arate la toată lumea și să o păstreze ei? Aștept răspuns…

          2. o pot semna de mai multe ori la rand, si pe fata si pe verso, oricum ar dori.
            dumnealor nu se pot dezice de ceea ce au afirmat si propagat pe unde au mers.
            sunt marturii covarsitoare ca au o alta invatatura.
            daca sa spunem ca nu ar avea, dumnealor sunt responsabili de toata tulburarea ce s-a creat in fratietate. de ce nu au fost de comun acord de la bun inceput? era simpla treaba. dar se pare ca mandria merge inaintea caderii.
            sau poate sunt si alte aspecte nestiute la mijloc…
            Domnul Isus sa aibe mila de noi.

      2. REPET, SE PIERDE MANTUIREA SAU SIGURANTA MANTUIRII?. Cred ca vorbim toti aceiasi limba insa ne desparte ura si spiritul de partida si de putere care sunt semanate de diavol.

  12. poate postati si scrisorile ce s-au trimis de catre Biroul Executiv, precum si de catre alti frati reprezentativi, ca fr. Robu de la Fagaras sau fr. Aninoiu de la Tg Jiu sau altii!

    1. Despreber: de 5 zile-ncoace {din2014-ba chiar mai mult}, gura tot iti tace.
      As dori in adunarea noastra pe 2014 ca:
      1} fratele Ionel Botgros sa carmuiasca fratietatea dupa TOATA credinta innaintasilor nostri. fara sa mai negocieze nimic si delimitandu-se de invatatura care a patruns a altor culte (pe care o respect),INCRIMINATA LA TARGOVISTE LA 01 DECEMBRIE 2012.
      2}FRATELE ADRIAN STAN SA SE DELIMITEZE IN SCRIS DE INVATATURA CUSCRULUI PENTICOSTAL CU CARE A FOST POZAT LA VOITEG.
      3}FRATELE MIRCEA IORGULESCU (DACA MAI PREDA RELIGIA LA LICEUL PENTICOSTAL-NU ROMANA) SA-SI SCHIMBE SLUJBA.
      DORESC nu proclam.nu declar,nu decid;caci sunt un biet pacatos iertat- un MAI LASA-L(LUCA13.8}.

  13. MANA DE DIMINEAŢĂ
    DECEMBRIE 17
    IOAN 10:22
    “În Ierusalim era atunci sărbătoarea înoirii Templului. Era iarna.”
    Ce contrast izbitor între sărbătoarea aceasta a iudeilor ş
    prezenţa Domnului Isus acolo! Ei sărbătoareau dedicarea templului, chipurile, în cinstea lui Dumnezeu, în timp ce urau de moarte pe Fiul Său care venise în casa pe care El o numise: “Casa Tatălui Meu.” Ce dezgustătoare este prefăcătoria lor cînd pretinzînd că sfinţeau această casă, ei în acelaşi timp luau pietre ca să ucidă pe Acela care venise pentru ei! Doamne, cît de falsă şi de împietrită poate să fie inima omenească! Am avea îndrăzneala să-i osîndim pe acei iudei? De cîte ori nu am făcut şi noi la fel. Venim în “Casa lui Dumnezeu” (Ev. 3:6) ca să ne închinăm Lui, să-L adorăm şi să-L lăudăm, şi uneori sîntem gata să luăm pietre şi să aruncăm unii în alţii!
    Iarna vorbeşte de frig, de noapte, de furtuni înzepezitoare, de tristeţe; soarele este acoperit; natura este parcă lipsită de viaţă. Domnul Isus era acolo şi era iarna… El a venit în lume ştiind mai dinainte ce va găsi în ea: iarnă din punct de vedere moral şi spiritual şi totuşi El a venit pentru noi. Iarna… acea răceală glacială produsă de lipsa de înţelegere faţă de El şi care îngheaţă inimile vrăjmaşilor Lui, dar, vai, chiar şi a unora din ucenicii Lui, din credincioşii Lui. Iarna urii ascunse, a dispreţului, a superiorităţii spirituale pretinse, a unui duh de neiertare, a unei religiozităţi moarte, toate acestea cauzate de necunoaşterea Aceluia care a venit aici pe pămînt să ne aducă primăvara veşnică a cerului, caldă, însorită, plină de viaţă şi de parfumul iubirii Lui. Iarna L-a înconjurat tot timpul cît a trăit aici, culminînd în cele trei ore de întuneric şi de dureri nespuse. Dar această iarnă s-a sfîrşit cînd a înviat din morţi şi S-a întors în slavă de unde a trimes în inimile noastre, pe Duhul Său Sfînt, pentru ca să spargă ghiaţa inimilor împietrite şi să aducă la lumină, viaţa, bucuria, pacea, dragostea de fraţi şi iubirea de oameni. Chiar dacă Domnul Isus a trăit o “iarnă” aici pe pămînt din pricina noastră şi pentru noi, El a putut S-o facă fără murmur, pentru că n-a ieşit niciodată de sub adăpostul părtăşiei Lui cu Tatăl. El fugea de publicitate şi îşi găsea “casa” în Tatăl Său ceresc. Urmînd un astfel de Stăpîn, ucenicul Lui va cunoaşte “iarna” sub toate aspectele descrise mai sus. Dar dacă ne supunem voii Lui, şi nu ne dăm înapoi de a purta ocara Lui, această părtăşie a suferinţelor Lui, ne va aduce în inimă primăvara cerului şi a bucuriei care ne este păstrată şi care este veşnică.
    Fie ca foaia de astăzi să ne ajute să realizăm în ce stare ne găsim, în primul rînd faţă de Domnul Isus care a îndurat “iarna” suferinţelor, a împotrivirii şi a lepădării ca să ne aducă primăvara veşnică a cerului, iar pe de altă parte, în ce priveşte relaţia dintre noi şi fraţii noştri. Să lăsăm pe Duhul Sfînt să ne încălzească inimile, să le înfierbinte pentru Domnul Isus, să topească ghiaţa dintre noi, să îndepărteze “iarna” ajutîndu-ne să rededicăm templul inimii noastre cu o sărbătoare veşnică în slavă. Ca să fim tot mai asemenea cu Domnul Isus, trebuie să cultivăm tot-mai mult părtăşia cu El.

  14. CU SCUZELE DE RIGOARE

    … pentru că fratii scriu asa de putin pe blogul acesta … pun o întrebare referitor la PRIORITATE:
    – Cine trebuie sa aiba prioritate ca ÎNVÂŢĂTOR?
    Darby, Teodor Popescu, Pavel, Petru, Ioan, etc … , … ? … sau DOMNUL ISUS?
    EL este ALFA şi OMEGA … deci in orice incurcatura , de orice fel privind DOCTRINA sau ÎNVĂŢĂTURA , EL , Domnul ISUS trebuie să aibe ultimul CUVÂNT .
    Nu are EL , ultimul CUVÂNT ? suntem pe un drum greşit … .Nu luăm dela EL învăţătura nici nu ne numim crestini … . Ne numim darbysti, tudoristi, a lui Pavel, a lui Apolo, a lui Chifa, bichisti… penticostali, baptisti … dar nu crestini …

    CUVÂNTUL lui DUMNEZEU nu se contrazice NICIODATĂ!

    In ceeace ne confruntam noi ca BER… are DOMNUL ISUS efectiv … dei EL PERSONAL un cuvânt de spus ? nu prin intermediari … nu prin apostoli… ci un cuvânt spus de GURA LUI!

    DA!

    Daca nu ascultam de GLASUL LUI ne facem vinovati de neascultare fata de SINGURUL care merită TITLUL de ÎNVĂŢĂTOR!

    ŞI DACĂ NU NE ESTE ÎNVĂŢĂTOR , nu ne e nici DOMN, NICI MÂNTUITOR …

    P.I. Bucuresti 20.12.2013

    1. Pentru P.I.
      Domnul Hristos din “demodatele” Scripturi. si totusi de veci{Ps.119.89}. Este totusi si un vechi ALT ISUS DE LA 2CORINTENI11.4
      Dupa cate am auzit nici tatal dumneatale n-a fost curios sa vada”CUM SLUJEAU NEAMURILE ACESTEA DUMNEZEILOR LOR?si sa zica:Si EU VREAU SA FAC LA FEL”Deute.12.30b
      ASTA-I PROBLEMA BER; N-a ramas pusa deoparte cum a lasat-o Domnul.
      Au carmuit oameni nenascuti din nou.
      Au modificat statutul sa fie mai ecumenic,au indepartat martorii, contemporanii care nu puteau sa le spele creierul.
      CUM? {ca INDISCIPLINATI}
      Pe 3 februarie 2007 au fost opriti de la cina frati ca Grama Zacheu Viorel Ionescu, apoi Daniel Dumitrescu Velea Mihai Trusca Ion,Miu Mihai…nu mai stiu …vreo15.
      S-au scos zvonuri securiste .EX;D Dumitrescu e nebun a fost si intenat ,spune si familia{Adevarul ca familia nu spune si n-a fost internat niciodata la vreun spital.”Nebun “e si iubitul frate de 97 de ani Zacheu pe care il disciplineaza tot de ap.7 ani smeritul(pe blogul Ioan8} Nelu si Stefan Istrate,nepotii dansului…Doamne Isuse Tu care ne-ai pastrat pana azi langa Tine credinciosi,CE VREI SA FACEM, ACUM?

  15. Moderatorule,
    …poate gresesc si ai o slujba – da, am o slujba, si ii multumesc lui Dumnezeu pentru asta.
    …omule, insa dupa cata energie iti consumi aici asa pare.. – cer scuze din nou ca nu prea am timp mai deloc s amai postez aici. abea mi-am facut azi putin timp.
    nu are nimic, asa s-a parut. dar lucrez cu mainile mele, pentru cunostinta dvs.

  16. Decadenţa vieţii ca urmare a învăţăturii stricate

    Cuvântul lui Dumnezeu nu este un izvor de dezbinări şi învăţături greşite, ci mintea omului face aceasta folosindu-se de Cuvânt.

    Învţătura trebuie deci judecată după Cuvântul lui Dumnezeu, dar şi după efectele ei.

    O învăţătură stricată are ca urmare decadenţa vieţii, nu sfinţenia vieţii.

    Răul poate să înceapă şi altfel.

    Decăzând în ce priveşte viaţa, omul îşi creează o învăţătură care să-i îndreptăţească o astfel de viaţă.

  17. Îndoieli aruncate de Satan în inimile oamenilor

    Satan lucrează cu multă iscusinţă şi încearcă să străpungă inimile oamenilor cu săgeata numită îndoială, care deschide drum unei tăgăduiri făţişe a adevărului.

    • Oare există Dumnezeu?! De unde ştii tu că există Dumnezeu? Nu există Dumnezeu!
    • Oare există suflet? Dar cine l a văzut? Nu există suflet, omul nu este decât un animal superior.
    • Biblia?! Să fie ea Cuvântul lui Dumnezeu? N au scris o oamenii? Nu, ea nu este Cuvântul lui Dumnezeu, ci o carte ca toate cărţile.
    Şi mersul îndoielii continuă:
    • Oare să existe veşnicie?! Dar cine a venit de acolo? Nu, aici este iadul, aici este raiul.

    În felul acesta sunt puse sub semnul întrebării cele mai serioase lucruri. Altădată îl auzi pe vrăjmaş spunând:
    • Toţi oamenii sunt credincioşi, fiecare îşi are credinţa lui. Iar mântuirea despre care tot vorbeşti nu este un lucru sigur; abia la judecata de apoi se va vedea cine va fi mântuit şi cine nu.

  18. Fratilor,
    Cred ca dam dovada de mult infantilism in teologie ,in practica de zi cu zi a fratietatii naostre dar si din punct de vedere al Statutului si Marturisirii de Credinta. Cine a mai citit cate o carte de teologie sau de Istorie a Bisericii ,va observa ca pe acest Pamant nu a existat vreo data o Biserica sau un Cult care sa fie 100% omogen in teologie si practicile de inchinare.Nici Ap. Pavel nu ne-a cerut asta.A spus ca in lucrurile in care am ajuns la aceeasi parere sa umblam la fel ,iar in celelalte ,Dumnezeu ne va lumina.Asa ca ,daca vrem sa pastram Biserica Evanghelica Romana unita,va trebui sa ne obijnuim cu diferite puncte de vedere. Trebuie ca in lucrurile majore teologice sa umblam la fel .Si anume .
    1.Siguranta mantuirii o avem in Jertfa Domnului Isus.
    2.Credinciosul ,dupa ce se pacaieste ,primeste Duhul Sfant.
    3. Adunarea locala se conduce prin Sfatul de Frati ,care sunt egali intre ei ,si egali cu ceilalti frati din Adunare.Excludem cu fermitate Clerul.
    4. Preotia e a tuturor credinciosilor ,adica fiecare barbat poate face lucrari de presbiter si diacon ,in masura darului ce l-a primit.
    5.Botezul in apa e al Casei Crestine,(Deci botezam si copiii).
    6.Venirea Domnului Isus ,va avea loc inaintea Necazului Celui Mare.
    Si altele.
    In ce priveste lupta ce a aparut cu privire la Siguranta Mantuirii ,eu cred ca e o problema artificial creata ,ca sa se razbune fratii unii impotriva altora ,pe care nu-i au la inima.Pot da exemple de acest fel,dar nu e cazul.
    Exemplu:Romani cap.7 arata un credincios prins in lupte sufletesti ,asta nu il exclude din Familia Domnului,iar in cap.8 vedem un credincios care si-a gasit linistea si eliberarea in Domnul Isus si poti sa-l prajesti in ulei ,ca un asfel de credincios nu se va lepada de Mantuitorul.
    Asa ca ,daca vrem sa inceteze toata nebunia asta,sa dam dovada de maturitate spirituala,teologica si practica,si sa lasam ADUNAREA LOCALA sa decida ce NUANTE ,am subliniat ,NUANTE teologice primesc sau resping.NU SUNT DE ACORD CU INTERVENTIILE DIN PARTEA BIROURILOR EXECUTIVE IN ADUNAREA LOCALA PENTRU A IMPUNE UN SFAT DE FRATI SAU O ANUMITA NUANTA TEOLOGICA SAU PRACTICA ;CE NU CONTRAVINE LINIILOR MARI TRASATE DE INAINTASII NOSTRII.
    Prin asta aratam ca il mostenim pe Tudor Popescu ,prin tinuta morala inalta,acceptarea si a altor puncte de vedere diferite dar minore,si ce e mai important ,foarte mult bun simt.Lucruri care din pacate lipsesc in zilele noastre la fratii ce pretind a ne conduce.

  19. Frate ,care te numesti Glasul,masurati-va cuvintele.Facatura de Adevarul Crestin,Periculosul Infomisionar,in alte postari ai denigrat cartile lui CHM.Lamuriri asupra Celor Cinci Carti ale lui Moise.Ai denigrat pe frati care l-au cunoscut personal pe Tudor Popescu,cum ar fi Bebe Miu,Pe ceilalti care ,unii dintre ei sunt la a treia generatie in BER.Si esti deacord cu fr. Ionel Botgros care e primul si singurul in familia dansului ,membru BER.Prin denigrarea reviste Adevarul Crestin si a celorlalte carti ,ai aruncat in noroi istoria noastra ,ai intrat cu bocancii plini de noroi in cea mai sfanta incapere a Fratietatii noastre .Si eu unul sa ascult de gruparea lui Mircea Iorgulescu si Ionel Botgros!!!.
    Ce daca au majoritatea:SI autointitulatul imparat Abimelec din Judecatorii 9 a avut majoritatea.Si Ieroboam a avut majoritatea.!
    In Fata lui Dumnezeu nu conteaza majoritatile noastre ,ci Voia Lui.

    1. in nici un caz voia lui Dumnezeu nu este ca Istrate, Iorgulescu si ceilalti sa ramana neclinitit si intangibili sfidand fratietatea, apeland la autoritatile lumii, etc.
      au fost pusi de Dumnezeu? daca da, prin cine. prin frati, desigur.
      ey, acum fratii au facut o alta alegere. dumnealor de ce nu vor sa faca pasul inapoi. e chiar asa de greu?
      dau nastere unor banuieli incredibile cu privire la interese pe care le mascheaza si doresc sa si le pastreze in continuare…
      Dumnezeu sa lucreze in inimile dumnealor o pocainta adanca.
      PS: cineva spunea ca fr. Sergiu a facut recent reclamatii la Politie.. daca este adevarat este foarte grav! Dumnezeu nu se lasa batjocorit….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>